معماری درون صنایع دستی
هیچ دانی نازنینم می توانی / راحت اسرار سعادت را بدانی رمز خوشبختی انسان نسیت جز این / مهربانی ، مهربانی ، مهربانی . . .

دعای ختم قران

 



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 30 آبان 1395برچسب:دعای ختم قران,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

روابط جنسی از نگاه قرآن کریم

 

غریزه جنسی از غرایزی است که خدای متعال درانسان قرار داده است ؛این غریزه ،عطیه الهی وامری طبیعی وفطری استآثار روابط جنسی از منظر قرآن
او خدایى است که (همه) شما را از یک فرد آفرید و همسرش را نیز از جنس او قرار داد، تا در کنار او بیاساید. سپس هنگامى که با او آمیزش کرد، حملى سبک برداشت(اعراف ،۱۸۹)



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 16 دی 1393برچسب:روابط جنسی از نگاه قرآن کریم,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

 

تئوری انرژی  (همان نور در معنویت و فلسفه)

برای دریافت مفهوم و درک نیرویی فرا مادی و معنوی که در سیستم آفرینش یکی از موارد مهم است از آن به عناوینی مثل  " انرژی " و یا درفضای فلسفی و مذهبی " نـــــور " اطلاق می شود. یکی از ماهیتهای اصلی این جهان که نظم و ثبات را برای آن به ارمغان آورده همین تعامل و تاثیرات متقابل انرژی ها است انرژی هایی که مانند تمام چیزهایی که در آفرینش وجود دارد دارای دو بعد (حالت) هستند انرژی مثبت (خیر) و انرژی منفی (شر).

به بیان ساده و عامیانه انسان را مانند یک جام یا ظرف شیشه ای در نظر بگیرید و این انرژی های خیر و شر را مانند نور های سبز و قرمز که به آن می تابد و تغییر رنگ این ظرف بر اساس تاثیر و غلبه آن رنگ مربوطه است.

 

تاثیر شیطان بر انسان (وسوسه)

 

* آیا می دانیم شیطان بر انسان چگونه اثر می گذارد؟

* اینکه گفته می شود شیظان فریب می دهد یا گول می زند چگونه است؟

* شیطان و آن گروهی که دارای صفات او هستند و شیاطین را در لایه های مختلف انسانی و اجنه در گرد خود جمع کرده است بر چه اساس و روشی در زندگی یک فرد تاثیر و تغییر ایجاد می کنند؟

ملائکه و شیطان و اجنه به دستور پروردگار (اصول و نظم آفرینش) در فضا و دنیایی تقریبا جدا با عالم مادی ما وجود دارند ولی البته که عوامل این جهان می توانند در مجراها و یکسری اصولی که باز هم در ابتدا خلقت مشخص شده اند در هم تاثیرگذار باشند و درعین حال که به هم نزدیک هستند و جدا می باشند که از نظر علمی چند تئوری در حال تلاش برای اثبات آن است مثل تئوری جهانهای موازی. پس شیطان و عناصر آن نمی توانند به صورت مستقیم در سیستم زندگی انسانها موثر باشند و مثلا اگر قرار باشد یک اتفاقی برای یک فردی رخ دهد نیاز به وسائل و شرایطی دارد مثلا افتاد یک آجر از یک پشت بامی بر سر یک انسان که به سادگی یک انسان دیگری با بی احتیاطی و قرار دادن آن در محل نامناسب شرایطی برای این امر بوجود می آید. (البته مدیریت نظام هستی به این سادگی و مشخصی نیست مسائل زیادی هستند که در برهم کنش تعاملات انسانی و آفرینش موثرند که از حد و اندازه انسان درک آن خارج است و لی چون دارای یک سری اصول مشخص هستند انسان می تواند به بعضی از آنها پی ببرد. که مقدرات الهی بالاتر و افضل تمام امور است و یکی از روشهای آن دعا کردن بسیار و نیکی به دیگران است تا خدواند برای افراد مقدرات خوب تعریف کند و پیش بینی کند و مثلا همین صدقه دادن بلاها را دفع می کند زیر مجموعه همین مسله است.)

 

اغواگری : ایجاد تلقین کاذب در مخاطب و خوب نمایاندن چیزها و رفتارهایی که در حقیقت خوب نیستند ... تغییر در باور افراد و تغییر در اولویت آنها

 

اغواگری یک مسله ساده جریان نیروهای شر و شیطانی برای برهم زدن تعادل و آرامش انسانی است



ادامه مطلب...
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

 

نشانه هایی که تیم تحقیقاتی ژاپنی را مسلمان کرد

خداوند در سوره تین (انجیر) به این میوه قسم خورده است و دانشمندان دین پژوه می گویند، احتمالا علت آن است که انجیر، یکی از میوه های همه چیز تمام است وکلکسیونی از املاح و ویتامین ها دارد، لذا مورد توجه خاص قرآن قرار گرفته است.

اما این سوگند، ویژگی ظریف دیگری هم در بر دارد که موجب مسلمان شدن یک تیم تحقیقاتی ژاپنی شده است.

قصه از این جا شروع شد که یک گروه پژوهشی ژاپنی، در بین مواد خوراکی به دنبال منبع پروتئین خاصی بودند که به میزان کم، در مغز انسان ها وحیوانات تولید می شود. این پروتئین، کاهش دهنده کلسترول خون و مسئول تقویت قلب وشجاعت انسان است و باز تولیدش بعد از ۶۰ سالگی تعطیل می شود.

ژاپنی ها فهمیدند این ماده فقط در انجیر و زیتون موجود است برای تأمین آن، باید انجیر و زیتون را به نسبت یک به هفت مصرف کرد. بعد از ارائه این نتیجه یکی از قرآن پژوهان مصری نامه ای به این تیم تحقیقاتی می نویسد و اعلام می کند خداوند در قرآن،خداوند به انجیر و زیتون را کنار هم قسم خورده .

نام انجیر فقط یکبار و نام زیتون نیز هفت بار در قرآن آمده است.

 




ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

ترتیل جز ۲۰ قرآن کریم

quran ترتیل جز ۲۰ قرآن کریم

آیات ۵۶ سوره مبارکه نمل، تمام آیات سوره قصص و آیات یکم تا ۴۵ سوره عنکبوت در بیستمین جزء از قرآن کریم واقع شده است.

محتوای سوره مبارکه قصص

بخشى از محتواى این سوره را داستان موسى و بنى اسرائیل و فرعونیان تشکیل مى‏دهد، بخشى که در حدود نیمى از آیات این سوره را در برمى‏گیرد.

مخصوصاً از زمانى سخن مى‏گوید که موسى طفل ضعیف شیرخوارى در چنگال فرعونیان بود اما آن قدرت شکست‏ناپذیرى که بر سراسر عالم هستى سایه افکنده این طفل ضعیف را در دامان دشمنان نیرومندش بزرگ کرد و سرانجام آنقدر قدرت و قوت به او بخشید که دستگاه فرعونیان را در هم پیچید و کاخ بیدادگریشان را واژگون ساخت تا مسلمانان به لطف پروردگار و قدرت بى‏انتهاى او دلگرم باشند و از فزونى جمعیت و قدرت دشمن، هراسى به خود راه ندهند.

آرى بخش اول این سوره را همین تاریخچه پر معنى و آموزنده تشکیل مى‏دهد به ویژه که در آغازش نوید حکومت حق و عدالت را براى مستضعفین و بشارت درهم شکستن شوکت ظالمان را بازگو مى‏کند، بشارتى آرامبخش و قدرت آفرین.

مى‏گویند بنى اسرائیل تا آن زمان که رهبر و پیشوایى نداشتند و در زیر چتر ایمان و توحید قرار نگرفته بودند و فاقد هرگونه حرکت و تلاش و کوشش منسجم و متحدى بودند زنجیر اسارت و بردگى را در گردن داشتند اما به هنگامى که رهبر خود را یافتند و قلب خود را به نور علم و توحید روشن کردند چنان بر فرعونیان تاختند که حکومت را براى همیشه از دست آنها بیرون آورده و بنى اسرائیل را آزاد نمودند.

بخش دیگرى از این سوره را داستان قارون، آن مرد ثروتمند مستکبر را که تکیه بر علم و ثروت خود داشت بازگو مى‏کند که بر اثر غرور، سرنوشتى همچون سرنوشت فرعون پیدا کرد. او در آب فرو رفت و این در خاک، او تکیه بر قدرت نظامى و حکومت داشت و این تکیه بر ثروت! تا روشن شود نه ثروتمندان مکه و نه قدرتمندان مشرک در آن سرزمین و نه بازیگران سیاسى آن محیط توانایى دارند که در برابر اراده الله که به پیروزى مستضعفان بر مستکبران تعلق گرفته کمترین مقاومتى نشان دهند این بخش در اواخر سوره آمده است.

و میان این دو بخش درس‌هاى زنده و ارزنده‏اى از توحید و معاد و اهمیت قرآن، وضع حال مشرکان در قیامت، مسئله هدایت و ضلالت و پاسخ به بهانه جویی‌هاى افراد ضعیف آمده است که در حقیقت نتیجه‏اى است از بخش اول و مقدمه‏اى است براى بخش دوم.

فضیلت تلاوت سوره قصص

در حدیثى از پیامبر اکرم(ص) مى‏خوانیم: کسى که سوره قصص را بخواند، به تعداد هر یک از کسانى که موسى را تصدیق یا تکذیب کردند ده حسنه به او داده خواهد شد و فرشته‏اى در آسمان‌ها و زمین نیست مگر اینکه روز قیامت گواهى بر صدق او مى‏دهد.

در حدیث دیگرى از امام صادق (ع) آمده است: کسى که طواسین ثلاث (سوره قصص و نمل و شعراء) را در شب جمعه بخواند از دوستان خدا، در جوار او ، و در کنف حمایت او قرار خواهد گرفت و در دنیا هرگز فقر و ناامنى و ناراحتى شدید پیدا نخواهد کرد و در آخرت خداوند آنقدر از مواهب خود به او مى‏بخشد که راضى شود و برتر از راضى بودن.

محتواى کلی سوره عنکبوت

نامگذارى این سوره به سوره عنکبوت از آیه ۴۱ آن گرفته شده که بت‏پرستان را که تکیه بر غیر خدا مى‏کنند تشبیه به عنکبوت مى‏کنند که تکیه‏گاهش، تارهاى سست و بى‏بنیاد است.

به طور کلى مى‏توان گفت بحث‌هاى این سوره در چهار بخش خلاصه مى‏شود:

۱ -بخش آغاز این سوره که پیرامون مسئله امتحان و وضع منافقان است و این دو پیوند ناگسستنى با هم دارند چرا که شناخت منافقان جز در طوفان‌هاى امتحانات و آزمون‌ها ممکن نیست.

۲ -بخش دیگرى که در حقیقت براى دلدارى پیامبر صلى ‏الله ‏علیه ‏و آله و مؤمنان اندک نخستین از طریق بیان گوشه‏هایى از سرنوشت پیامبران بزرگى همچون نوح و ابراهیم و لوط و شعیب است که در برابر گردن‌کشانى همچون نمرود و ثروتمندان خودخواه قرار داشتند ابزار این مبارزه، کیفیت این مبارزه و پایان آن مشخص شده است تا هم دلدارى براى مؤمنان باشد و هم هشدارى براى بت‏پرستان سنگدل و ستمگر که در عصر پیامبر (ص‏) بودند.

۳ -بخش دیگرى از این سوره که مخصوصاً در اواخر سوره قرار گرفته از توحید، نشانه‏هاى خدا در عالم آفرینش، مبارزه با شرک، سخن مى‏گوید و وجدان و فطرت انسان‌ها را در اینجا به داورى مى‏طلبد.

۴ -قسمت دیگرى از این سوره مباحث متنوعى پیرامون ضعف و ناتوانى معبودهاى ساختگى و عابدان عنکبوت صفت آنها است، همچنین عظمت قرآن و دلایل حقانیت پیامبر اکرم(ص) و لجاجت مخالفان و نیز یک سلسله مسائل تربیتى همچون نماز، نیکى به پدر و مادر، اعمال صالح و طرز بحث و برخورد منطقى با مخالفان دور مى‏زند.

فضیلت تلاوت سوره عنکبوت

هر کس سوره عنکبوت را بخواند به تعداد تمام مؤمنان و منافقان، ده حسنه براى او نوشته مى‏شود.

درباره تلاوت سوره عنکبوت و روم در ماه رمضان در شب بیست و سوم، فضیلت فوق‏العاده‏اى وارد شده است تا آنجا که در حدیثى از امام صادق (ع‏) مى‏خوانیم: هر کس سوره عنکبوت و روم را در ماه رمضان شب بیست و سوم تلاوت کند به خدا سوگند اهل بهشت است و من هیچ کس را از این مسئله استثناء نمى‏کنم و نمى‏ترسم که خداوند در این سوگند قاطع من گناهى بر من بنویسد و مسلما این دو سوره در پیشگاه خدا بسیار ارج دارد.

مبنع: فارس




تاریخ: سه شنبه 15 مرداد 1392برچسب:ترتیل جز ۲۰ قرآن کریم,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی
چرا لذت نمی برم؟ / علت لذت نبردن از نماز چیست؟

عواملی که می تواند نمازها و عبادات انسان را لذت بخش کند، عبارتند از:

 

 الف) قبل از عبادت، انسان خود را مستعد و مهیا سازد؛ یعنی، به خود تلقین کند که من در صدد نیایش و نماز هستم و سعی کند افکار متفرق را از ذهنش دور کند.

 

 ب) سعی کند در بهترین وقت عبادت کند؛ مثلاً، با کسالت - خستگی و خواب آلودگی - وارد نماز نشود؛ «لاتقربوا الصلوة و انتم کسالی».

 

 ج) در محیط پر سر و صدا به مناجات نایستد؛ بلکه محیط آرام و ساکتی را انتخاب کند.

 

 د) در حین نماز، مصمّم بر مراقبت باشد و اگر احیاناً افکار دیگری به او هجوم آورد، همین که متوجه شد، سعی کند خود را از دام آن افکار برهاند.

 

 یکی از عواملی که باعث صفای دل و زدودن حالت قساوت می شود، همین دعاها و نیایش ها و نمازهای سازنده است، البته اگر با شرایط ادا شوند.

 

 1. در حالت شادابی و نشاط عبادت انجام شود.

 

 2. توجه کامل به خدا باشد.

 

 3. در محیطی دور از سر و صدا و جنجال انجام شوند.

 

 4. گریه از خوف خدا و اهوال قیامت عامل دیگری است که در صفای دل موءثر است.

 

 5. نشست و برخاست با عالمان و شخصیت های برجسته و وزینی که خود مظهر صفا و تقوا هستند. همچنین تلاوت قرآن با توجه به آیات الهی نیز موءثر است.

 

 6. عامل دیگر، طلب صفای دل از خداست. در این زمینه مناجات شاکین از مناجات خمسه عشر را بخوانید.

 

 انسان حالات گوناگونی دارد. امیرالموءمنین علیه السلام می فرماید: «ان للقلوب شهوه و اقبالا و ادبارا». بنابراین، قلب انسان گاهی اقبال به خدا و معنویات دارد و گاهی پشت می کند. در هنگام اقبال دل، به مستحبات بپردازید و در صورت پشت کردن، به واجبات اکتفا کنید. البته هر قدر انسان مجاهده نفس بیشتری کند و با خدا و قرآن و اهل بیت علیهم السلام انس بیشتری گرفته و دل از هواهای نفسانی تخلیه کند به تدریج اقبالش بیشتر شده و به صورت ملکه راسخه در می آید. آن گاه است که در همه حالات به یاد خدا و متوجه اوست و هیچ چیز نمی تواند او را از محبوب حقیقی باز دارد. این همان حالتی است که از آن تعبیر به «نماز دائم» شده است:

 

 خوشا آنان که الله یارشان بی

 

 به حمد و قل هوالله کارشان بی

 

 

خوشا آنان که دائم در نمازند

 

 

بهشت جاودان ماوایشان بی

 

 همچنین برای لذت بردن از نماز و انس با آن، راهکارهای زیرا را دقیق عمل کنید:

 

 1. باور کردن اهمیت نماز؛ باید یک مطالعه مستمری را درباره اهمیت نماز پیش بگیرید و کتاب های مختلفی را که در این باره نگاشته شده، پیوسته مطالعه کنید تا با تکرار این مطالعه به اهمیت نماز برسید و از اعتقاد صرف به باور و ایمان دست یابید. از این رو، کتاب های زیر سفارش می شود:

 

 الف) «اسرار الصلوة»، میرزا جواد ملکی تبریزی. ب) «پرواز در ملکوت یا اسرار الصلوة»، امام خمینی. اگر شروع مطالعات با کتاب های آقای قرائتی درباره نماز باشد، بهتر است.

 

 2. باور کردن عتاب تارک نماز؛ وعید و عذاب های الهی درباره تارک نماز، همیشه باید مورد نظر باشد تا انسان به خود بباوراند که چنین عذاب هایی واقعاً وجود دارند. کتاب هایی مثل «گناهان کبیره» شهید دستغیب، در این باره مفیدند.

 

 3. روزی نیم ساعت، تفکر در مرگ؛ در زود گذشتن دوران زندگی، خاطرات تلخ و شیرین، ورود به عالم قبر، قیامت و رسیدن عذاب های الهی و سرافکندگی و... . این فکر، باید در مکانی خلوت باشد تا دل شما متأثر گردد و شما برای نماز و هر توشه اخروی تحریک گردید. اگر این تفکر اثر خود را بخشید، هفته ای نیم ساعت کفایت می کند.

 

 4. گزیدن دوستانِ نماز دوست و گریز از دشمنان بی نماز و به ظاهر دوست؛ زیرا اثر همنشین بر کسی پوشیده نیست.

 

 5. انس با محیطهای معنوی؛ مساجد و محافل نشاط بخش معنوی، دل را به سمت عبادت و نماز می کشاند؛ حتی شنیدن و دیدن دعاهایی مثل دعای ندبه و کمیل، به وسیله صدا و سیما، مفید و روح بخش هستند.

 

 6. انجام مستحبات نشاط آور؛ در بین مستحبات - نماز، ذکر و دعا - آن چیزی که بیش از همه به شما حال خوش و لذّت روحی




تاریخ: یک شنبه 22 ارديبهشت 1392برچسب:چرا لذت نمی برم؟ / علت لذت نبردن از نماز چیست؟,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

ذکر یونسیه چیست؟

ذکر یونسیه یعنی گفتن: «لا اله الا انت سبحانک انی کنت من الظالمین»

حضرت یونس علیه السلام مدت ها در میان قومش به ارشاد مردم پرداخت ولی در مدت سی و سه سال فقط دو نفر به او ایمان آوردند او هم قوم خود را نفرین کرد و خداوند به او وعده داد که در فلان تاریخ عذاب خود را بر آنان خواهد فرستاد  یونس از شهر خارج شد اما یکی از دوستانش در شهر ماند و مردم را از عذاب خدا ترساند و از آنها خواست توبه کنند و آنها که نشانه های عذاب وعده داده شده را دیدند  از ترس عذاب توبه و ناله کردند تا خدا عذابش را از آنان بر گرداند یونس به امید اینکه مردم نابود شده اند به شهر بازگشت و وقتی دید همه چیز عادی است و مردم به کارشان مشغول  عصبانی شد و شهر را بدون اجازه خداوند ترک کرد و با یک کشتی راهی دریا شد.

در بین راه ماهی غول پیکری به کشتی حمله کرد و به خواست خداوند متعال حضرت یونس را بدون اینکه به او آسیب برساند بلعید حضرت یونس وقتی به هوش آمد متوجه اشتباه خود شد و با ناله و تضرع به درگاه خداوند توبه کرد که توبه او در قرآن آمده است و بخشی از آیه به عنوان ذکر یونسیه مشهور شده است که علما و عرفا خواص بیشماری را برای آن نقل میکنند .

 قرآن میفرماید : «وَذَا النُّونِ إِذ ذَّهَبَ مُغَاضِبًا فَظَنَّ أَن لَّن نَّقْدِرَ عَلَیْهِ فَنَادَى فِی الظُّلُمَاتِ أَن لَّا إِلَهَ إِلَّا أَنتَ سُبْحَانَک إِنِّی کنتُ مِنَ الظَّالِمِینَ»1 ؛ ذوالنون 2 را ، آنگاه که خشمناک برفت و پنداشت که هرگز بر او تنگ نمی گیریم و در تاریکی ندا داد : هیچ خدایی جز تو نیست ، تو منزه هستی ومن از ستمکاران هستم.

ذکر یونسیه یعنی گفتن: «لا اله الا انت سبحانک انی کنت من الظالمین»

 

آثار و برکات ذکر یونسیه

1- پیامبر گرامى صلى الله علیه و آله وسلم : هر بیمار مسلمانى که این دعا را بخواند، اگر در آن بیمارى (بهبودى نیافت و) مرد پاداش شهید به او داده مى شود و اگر بهبودى یافت خوب شده در حالى که تمام گناهانش آمرزیده شده است .

2-. رسول خدا صلى الله علیه و آله وسلم : آیا به شما خبر دهم از دعایى که هرگاه غم و گرفتارى پیش آمد آن ادعا را بخوانید گشایش ‍ حاصل شود؟ اصحاب گفتند: آرى اى رسول خدا. آن حضرت فرمود: دعاى یونس که طعمه ماهى شد: «لا اله الا انت سبحانک انى کنت من الظالمین»

3- امام صادق علیه السلام : عجب دارم از کسى که غم زده است چطور این دعا را نمى خواند «لا اله الا انت سبحانک انى کنت من الظالمین» چرا که خداوند به دنبال آن مى فرماید: ما او را پاسخ دادیم و از غم نجات دادیم و این چنین مؤ منان را نجات مى دهیم .

4- مرحوم کلینى نقل مى کند: مردى خراسانى بین مکه و مدینه در ربذه به امام صادق علیه السلام برخود و عرضه داشت : فدایت شوم من تا کنون فرزند دار، نشده ام ، چه کنم ؟حضرت فرمود: هرگاه به وطن برگشتى و خواستى به سوى همسرت روى آیه ( 78 سوره انبیا) را بخوان انشاء الله فرزند دار خواهی شد .

برای تقویت نفس و قلب و مکاشفات بسیار خوب است وبرای رفع حجب و نورانیت موثر است و استجابت دعا و نجات مؤمنین از طرف خدا شامل گوینده آن می شود




تاریخ: یک شنبه 22 ارديبهشت 1392برچسب:لا اله الا انت سبحانک انی کنت من الظالمین,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

دعاء ختم القرآن الكريم - محمد جبريل

صدق الله العظيم، صدق الله العظيم المتوحد فی الجلال.. بكمال الجمال.. تعظيماً وتكبيراً، الَّذِي نَزَّلَ الْفُرْقَانَ عَلَى عَبْدِهِ لِيَكُونَ لِلْعَالَمِينَ نَذِيراً [الفرقان:1] ، وبلغ رسوله الكريم الذي أرسلته إلى الثقلين الجن والإنس بشيراً ونذيراً، ونحن على ذلك من الشاهدين.

 

 دانلود زیبای ختم قران کریم در ادامه مطلب



ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 6 بهمن 1391برچسب: دانلود زیبای ختم قران کریم ,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

دانلود دعا با صدای مشاری العفاسی

 

1 دعاء ختم القرأن الكريم سنة1420ه   amr
2 دعاء ختم القرأن في المسجد الكبير بالكويت   amr
3 دعاء الشيخ مشاري العفاسي للشيخ جابر رحمه الله   amr
4 دعاء يارب ان عظمت ذنوبي كثرة   amr
5 دعاء اللهم اجعل القران العظيم ربوع قلوبنا   amr
6 دعاء الهنا اليك نصبنا وجوهنا   amr
7 دعاء اللهم صلي وسلم على نبينا محمد    

دانلود زیبای ختم قران کریم در ادامه مطلب



ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 6 بهمن 1391برچسب:دانلود دعا با صدای مشاری العفاسی,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

خصوصیات روح چیست ؟


خصوصیات روح :
1 – تقدّس و طهارت :
خداوند متعال در آیات متعدد این روح را متصف به صفت قدس و طهارت نموده است .
قال الله تعالی : « وَآتَيْنَا عِيسَى ابْنَ مَرْيَمَ الْبَيِّنَاتِ وَأَيَّدْنَاهُ بِرُوحِ الْقُدُسِ » . ( بقره آیه 87 )
و به عيسی بن مريم دليلهای روشن عنايت کرديم و او را به روح القدس تاييد نموديم .
و
قال الله تعالی : « إِذْ قَالَ اللّهُ يَا عِيسى ابْنَ مَرْيَمَ اذْكُرْ نِعْمَتِي عَلَيْكَ وَعَلَى وَالِدَتِكَ إِذْأَيَّدتُّكَ بِرُوحِ الْقُدُسِ ..» ( مائده آیه 110 )
خدا به عيسی بن مريم گفت : نعمتیرا که به تو و مادرت ارزانی داشته ام ياد کن ، آن زمان که به روح القدس ياريت کردم .

2 – وسیله تأیید الهی بندگان صالح :
قال الله تعالی : « لا تَجِدُ قَوْماً يُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَ الْيَوْمِ الْآخِرِ يُوادُّونَ مَنْ حَادَّ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ وَ لَوْ كانُوا آباءَهُمْ أَوْ أَبْناءَهُمْ أَوْ إِخْوانَهُمْ أَوْ عَشيرَتَهُمْ أُولئِكَ كَتَبَ في‏ قُلُوبِهِمُ الْإيمانَ وَ أَيَّدَهُمْ بِرُوحٍ مِنه ..» . ( مجادله آیه 12)

هيچ قومى را كه ايمان به خدا و روز رستاخيز دارند نمى‏يابى كه با دشمنان خدا و رسولش دوستى كنند، هر چند پدران يا فرزندان يا برادران يا خويشاوندانشان باشند آنان كسانى هستند كه خدا ايمان را بر صفحه دلهايشان نوشته و با روحى از ناحيه خودش آنها را تقويت فرموده‏ .

3 – منسوب به خداوند است :
آیات دیگر مؤید این است که مبدأ پیدایش روح خداوند است .
قال الله تعالی : «فَاتَّخَذَتْ مِنْ دُونِهِمْ حِجاباً فَأَرْسَلْنا إِلَيْها رُوحَنا فَتَمَثَّلَ لَها بَشَراً سَوِيًّا» . ( مریم آیه 17 )
و ميان خود و آنان حجابى افكند (تا خلوتگاهش از هر نظر براى عبادت آماده باشد). در اين هنگام، ما روح خود را بسوى او فرستاديم و او در شكل انسانى بى‏عيب و نقص، بر مريم ظاهر شد!
خداوند متعال در این آیه شریفه روح را با تعبیر روحنا به خود منسوب فرموده است .
چنان که مرحوم علّامه طباطبایی در تفسیر المیزان آورده اند : مبدأ حیات که جاندار به وسیله آن قادر بر احساس و حرکت ارادی می شود ولی مراد از روح ، در آیات همان روح و نفس و نام نفس ناطقه می باشد که در کالبد همه ی افراد انسانهای موجود ، وجود دارد و وجود آن از ناحیه خدا و وابسته به اوست .

4 – تجرّد و قابل قسمت نبودن :
در نوشته جات بالا گذشت .

5 – ملازم و متحد بودن حقیقت انسان یا همان روح با ملائکة الله در عین غیریّت :
قال الله تعالی : « تنزل الملائکة و الروح فیها باذن ربّهم من کلِّ امر » . ( قدر آیه 4 )
ملائکه و روح به اذن پروردگار خود در شب قدر از جهت هر امری که حامل آن هستند فرود می آیند .
« یوم یقوم الروح و الملائکة صفّاَ » . ( نبأ آیه 38 )
قیامت روزیست که روح و ملائکه با صفوف خاصی قرار می گیرند .
در حقیقت ملائکه جلوه ای و مرتبه ای از حقیقت روح است که روح بر آن قائم و اصل آن است .

6 - موجودی امری است :
چنان که در مباحث و آیات گذشته ذکر شد ، روح به خلاف جسم انسان که به تدریج خلق گردیده به محض اراده الهی و امر حضرت حق هست و وجود پیدا گردیده است .

این مبحث همچنان ادامه دارد ...




تاریخ: جمعه 3 شهريور 1391برچسب:خصوصیات روح چیست ؟ ,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی
دکتر مومن کیست/ نکته مهم در طبابت قرآن کریم
خداوند فرموده که قرآن شفای دردهاست، برای توضیح این پیام الهی، در ذیل ویژه گی های طبابت قرآن آورده می شود.

 

جام دینی؛ آیت الله جوادی آملی در تفسیر آیات ابتدایی سوره بقره در تبیین طبابت قرآن گفت: وقتی دکتر، طبیب حاذقی باشد هم درد را به بیمار می گوید (که درد چیست و چه چیز دردآور است، مرض‌آور است) و هم راهِ درمان را می گوید.

 

ایشان بیان کردند: قرآن می فرماید که من شفایم، نه این که صبر می‌کنم هر که مریض شد او را درمان کنم. بلکه قرآن شفاست، هم در مقام دفع مرض، هم در مقام رفع مرض، یعنی نه می‌گذارد جامعه اسلامی بیمار بشود، نه می‌گذارد کسی که بیمار شد به همان وضع بیماری‌اش بماند، هم می‌گوید چه چیز دردآور و مرض‌آور است و هم راه درمانش را بیان می‌کند.

 

اگر طبیبی بنشیند تا بیمارها به او مراجع کنند، این طبیب الهی نیست. طبیب الهی که انبیا به این طب متّصف‌اند (طبق بیان حضرت امیر (ع) در نهج البلاغه، رسول خدا (ص) به عنوان طبیب معرّفی شده است) "طبیب دوّار بطبّه" هستند که هم بیماری را می شناسند و به مردم نسبت به آن آگاهی می دهند و هم راه درمان را می دانند و به همه نشان می دهند و همچنین منتظر نمی نشیند هر که بیمار شد به آنها مراجعه کند بلکه خود به سراغ بیمار می روند./ SHIA-NEWS

431

 

 


برچسب ها: انتهای خبر / سایت جام نیوز




ارسال توسط عشق خدائی لرستانی


 مقام پدر در قرآن فرمان الهي: از احترام به پدر تا اطاعت او

بررسي جايگاه و مقام پدر در قرآن فرمان الهي: از احترام به پدر تا اطاعت او همواره از نقش پدر در زندگي هر انساني سخن به ميان آمده است و حتي براي تكريم و احترام وي روزي چون خجسته زادروز امير مومنان علي(ع) در ايران انتخاب و معرفي شده است. آموزه هاي قرآني سرشار از مباحث و مسايلي است كه ارتباط تنگاتنگي با حقوق پدر و نيز نقش و مقام آموزشي، تربيتي و پرورشي پدر نسبت به فرزند دارد.
نويسنده در اين مطلب بر آن است تا براساس آموزه هاي قرآني به مسايلي چون احترام به پدر، اذيت و آزار پدر، حقوق پدر، مسئوليت پدر و مانند آن بپردازد و نگرش قرآن را درباره پدر تبيين و روشن سازد. با هم اين مطلب را از نظر مي گذرانيم.

مفهوم شناسي پدر



ادامه مطلب...
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

حقوق اعضای بدن

 

بزر گترين حق خداوند بر تو اينست که : فقط او را بپرستي و در عبوديت

کسي او را شريک نگرداني  که اگر اين کار را از روي اخلاص انجام دهي 

خداوند بعهده گرفته است که امور دنيا وآخرت تو را کفايت کند.

حق نفس بر تو اينست که :

به اطاعت خداوند عزوجل در آوري.

حق زبان بر تو اينست که :

گرامي اش داشته.به گفتار زشت آلوده نسازي.وبه سخن نيک عادت دهي

ومسائلي  را که هيچ فائده در آن نيست ترک کني

وبه مردم نيکي نموده.با انان پسنديده سخن گوئي

حق گوش بر تو اينست که :

از شنيدن غيبت پاک سازي او را و از مجموعه سخنان حرام باز داري.

حق چشم بر تو اينست که :

از نگاه حرام باز داري و از نگاه خود عبرت گيري.

حق دست بر تو اينست که :

آنرا به سوي محرمات دراز نکني.

حق پا بر تو اينست که :

به سوي محرمات نرود.بر همين پاها (فرداي قيامت ) در صراط مي ايستي

پس مواظب باش که پاهايت از صراط نلغزد (که در اتش جهنم خواهي افتاد

)به جهنم نيفتي.

حق شکم بر تو اينست که :

آنرا ظرفي براي حرام قرار ندهي وبيشتر از سيري در آن نريزي.

حق فرج(آلات جنسي)بر تو اينست که :

از زنا آن را باز داري واز نگاه ديگران حفظ کني.

حق نمازبر تو اينست که :

بداني نماز ورود بر خداوند عزوجل است و تو در آن حال در مقابل خداي

متعال ايستاده اي واگر اين را بداني همچون بنده اي ذليل و حقير که رغبت

به رحمت خدا دارد و ترس از عذاب او دارد واميد به قبول بسته وخوف و

نيازمند وبا کمال فر وتني در حال تضرع وبا وقار سکينه مولايش را تعظيم

مي کند به نماز مي ايستي و نماز را با حضور قلب بخواني ودر آن حدود

وحقوق قانون نماز را انجام دهي.




تاریخ: پنج شنبه 15 تير 1391برچسب:حقوق اعضای بدن,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

توانا بود هر که دانا بود

توانا بود هر که دانا بود

 

لطفا این مطلب را تا انتها بخوانید تا بدانید
ما کجا هستیم و چه میکنیم
 
*یهودیان سراسر دنیا : 14 (چهارده) میلیون نفر*
*7 ملیون نفر در آمریکا*
*5 ملیون نفر در آسیا *
*2 ملیون نفر در اروپا *
*یکصد هزار نفر در آفریقا *
 
 
*جمع کل مسلمانان در جهان: یک ملیارد و نیم *
*یک میلیارد نفر در آسیا و خاور میانه *
*400 ملیون نفر درآفریقا *
*44 ملیون نفر در اروپا *
*5 ملیون نفر در آمریکا *
*از هر پنج نفر* *جمعیت روی زمین، یکی مسلمان است *
 
*در مقابل هر یک هندو، دو مسلمان قراردارد *
*درمقابل هر پیرو بودا ، دو مسلمان قراردارد *
*درمقابل هر یهودی 107 مسلمان قراردارد.** *
 
*با اینهمه 14 ملیون یهودی از یک میلیارد و نیم مسلمان نیرومند ترند!** *
* *
* *
*فکر کنید چرا؟
ادامه مطلب را بخونید


ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 15 تير 1391برچسب:توانا بود هر که دانا بود ,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

رسول خدا(ص) روزی فرموده‌اند: 
زمانی موسی(ع) نشسته بود که ناگهان شیطان سوی او آمد و کلاه دراز رنگارنگی به سر داشت، چون نزدیک موسی(ع) رسید، کلاهش را برداشت و خدمت موسی(ع) ایستاد و به او سلام کرد.
موسی گفت: تو کیستی؟!
گفت: من شیطانم.
موسی به او فرمود: این کلاه چیست؟
گفت: به وسیله این کلاه دل آدمی زاد را می ربایم.(گویا رنگهای مختلف کلاه، نمودار شهوت‌ها و زینت‌های دنیا، و عقاید فاسد و ادیان باطل بوده است).
موسی(ع) گفت: به من خبر بده از گناهی که چون آدمی زاد مرتکب شود، بر او مسلط شوی؟
شیطان گفت: هنگامی که او از خودش خوشش آید و عملش را زیاد شمارد و گناهش در نظرش کوچک شود.
سپس پیغمبر(ص) فرمودند: 
خدای عزوجل به داود(ع) فرمود: ای داود، گنه کاران را مژده بده و صدیقان (راستگویان و درست کاران) را بترسان.
داود(ع) عرض کرد: چگونه گنهکاران را مژده دهم و صدیقان را بترسانم؟!
فرمود ای داود(ع)، گنهکاران را مژده بده که من توبه را می پذیرم و از گناه در می‌گذرم و صدیقان را بترسان که به اعمال خویش خود بین نشوند؛ زیرا بنده یی نیست که به پای حسابش کشم، جز آن که هلاک شود.




تاریخ: دو شنبه 29 خرداد 1391برچسب:کلاه دراز رنگارنگ,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی


خصوصيات عدد هفت (7)


 
 

اعجاز عدد هفت:
 

1) می دانیم در قرآن در آیات متعدد تعداد آسمان ها هفت ذکر شده مثلاً در آیه ی 112 سوره طلاق داریم: «خدا کسی است که هفت آسمان را آفرید» حال در قرآن کریم کلمه ی «سبع» به معنی «هفت» که با کلمه ی «سماوات» به معنی «آسمان ها» باشد -چه قبل چه بعد- هفت می باشد.

آیات زیر:


1- هُوَ الَّذِي خَلَقَ لَكُم مَّا فِي الأَرْضِ جَمِيعًا ثُمَّ اسْتَوَى إِلَى السَّمَاء فَسَوَّاهُنَّ سَبْعَ سَمَاوَاتٍ وَهُوَ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيمٌ (بقره/29)


2- تُسَبِّحُ لَهُ السَّمَاوَاتُ السَّبْعُ وَالأَرْضُ وَمَن فِيهِنَّ وَإِن مِّن شَيْءٍ إِلاَّ يُسَبِّحُ بِحَمْدَهِ وَلَكِن لاَّ تَفْقَهُونَ تَسْبِيحَهُمْ إِنَّهُ كَانَ حَلِيمًا غَفُورًا (اسراء/44)


3- قُلْ مَن رَّبُّ السَّمَاوَاتِ السَّبْعِ وَرَبُّ الْعَرْشِ الْعَظِيم ِ(مومنون/86)


4- فَقَضَاهُنَّ سَبْعَ سَمَاوَاتٍ فِي يَوْمَيْنِ وَأَوْحَى فِي كُلِّ سَمَاء أَمْرَهَا وَزَيَّنَّا السَّمَاء الدُّنْيَا بِمَصَابِيحَ وَحِفْظًا ذَلِكَ تَقْدِيرُ الْعَزِيزِ الْعَلِيمِ (فصلت/12)


5- اللَّهُ الَّذِي خَلَقَ سَبْعَ سَمَاوَاتٍ وَمِنَ الْأَرْضِ مِثْلَهُنَّ يَتَنَزَّلُ الْأَمْرُ بَيْنَهُنَّ لِتَعْلَمُوا أَنَّ اللَّه عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ وَأَنَّ اللَّهَ قَدْ أَحَاطَ بِكُلِّ شَيْءٍ عِلْمًا (طلاق/12)


6- الَّذِي خَلَقَ سَبْعَ سَمَاوَاتٍ طِبَاقًا مَّا تَرَى فِي خَلْقِ الرَّحْمَنِ مِن تَفَاوُتٍ فَارْجِعِ الْبَصَرَ هَلْ تَرَى مِن فُطُورٍ (ملک/3)


7-أَلَمْ تَرَوْا كَيْفَ خَلَقَ اللَّهُ سَبْعَ سَمَاوَاتٍ طِبَاقًا (نوح/3)


2) می دانیم مسلمانان هنگام حج، هفت بار دور خانه ی کعبه طواف می کنند جالب است که کلمه ی «طواف» و مشتقات آن هفت بار در قرآن آمده اند. آیات زیر:

1- «...إِبْرَاهِيمَ وَإِسْمَاعِيلَ أَن طَهِّرَا بَيْتِيَ لِلطَّائِفِينَ وَالْعَاكِفِينَ وَالرُّكَّعِ السُّجُودِ» (بقره/125)


2- «...أَن لَّا تُشْرِكْ بِي شَيْئًا وَطَهِّرْ بَيْتِيَ لِلطَّائِفِينَ وَالْقَائِمِينَ وَالرُّكَّعِ السُّجُودِ» (حج/26)


3و4- «فَطَافَ عَلَيْهَا طَائِفٌ مِّن رَّبِّكَ وَهُمْ نَائِمُونَ» (قلم/19)


5- «...فَلاَ جُنَاحَ عَلَيْهِ أَن يَطَّوَّفَ بِهِمَا وَمَن تَطَوَّعَ خَيْرًا فَإِنَّ اللّهَ شَاكِرٌ عَلِيمٌ» (بقره/158)


6- «ثُمَّ لْيَقْضُوا تَفَثَهُمْ وَلْيُوفُوا نُذُورَهُمْ وَلْيَطَّوَّفُوا بِالْبَيْتِ الْعَتِيق» (حج/29)


7- «...جُنَاحٌ بَعْدَهُنَّ طَوَّافُونَ عَلَيْكُم بَعْضُكُمْ عَلَى بَعْضٍ كَذَلِكَ يُبَيِّنُ اللَّهُ لَكُمُ الْآيَاتِ وَاللَّهُ عَلِيمٌ حَكِيمٌ» (نور/58)


3) هفت سوره از سوره های قرآن با تسبیح شروع شده اند که عبارتند از:

1-سُبْحَانَ الَّذِي أَسْرَى (سوره ی اسراء)


2-سَبَّحَ لِلَّهِ مَا فِي السَّمَاوَاتِ (سوره ی حدید)


3-سَبَّحَ لِلَّهِ مَا فِي السَّمَاوَاتِ (سوره ی حشر)


4-سَبَّحَ لِلَّهِ مَا فِي السَّمَاوَاتِ (سوره ی صف)


5-یسَبَّحَ لِلَّهِ مَا فِي السَّمَاوَاتِ (سوره ی جمعه)


6-یسَبَّحَ لِلَّهِ مَا فِي السَّمَاوَاتِ (سوره ی تغابن)


7-سَبِّحِ اسْمَ رَبِّكَ الْأَعْلَى (سوره ی اعلی)


4) در آیه ی 35 سوره ی «نور» مشاهده می کنیم تمثیلی که برای نور خدا بیان شده که به هفت مرحله اشاره دارد:

1-«مَثَلُ نُورِهِ كَمِشْكَاة»


2-«فِيهَا مِصْبَاحٌ»


3-«الْمِصْبَاحُ فِي زُجَاجَةٍ»


4-«الزُّجَاجَةُ كَأَنَّهَا كَوْكَبٌ دُرِّيٌّ»


5-«يُوقَدُ مِن شَجَرَةٍ مُّبَارَكَةٍ زَيْتُونِةٍ لَّا شَرْقِيَّةٍ وَلَا غَرْبِيَّةٍ»


6-«يَكَادُ زَيْتُهَا يُضِيءُ وَلَوْ لَمْ تَمْسَسْهُ نَارٌ»


7-«نُّورٌ عَلَى نُورٍ»


5) در آیه ی 43 سوره ی نور آنجا که خداوند به فرستادن ابرها و فرو فرستادن باران و مشیت الهی می پردازذ، شاهد تقسیم هفت گانه هستیم:

1-« أَلَمْ تَرَ أَنَّ اللَّهَ يُزْجِي سَحَابًا »


2-« ثُمَّ يُؤَلِّفُ بَيْنَهُ »


3-« ثُمَّ يَجْعَلُهُ رُكَامًا »


4-« فَتَرَى الْوَدْقَ يَخْرُجُ مِنْ خِلَالِهِ »


5-« مِنَ السَّمَاءِ مِن جِبَالٍ فِيهَا مِن بَرَدٍ »


6-« فَيُصِيبُ بِهِ مَن يَشَاءُ »


7-« وَيَصْرِفُهُ عَن مَّن يَشَاءُ »


6) در سوره ی مومنون مشاهده می کنیم که مراتب خلقت انسان هفت مرتبه و مرحه است:

1-«وَلَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنسَانَ مِن سُلَالَةٍ مِّن طِينٍ»


2-«ثُمَّ جَعَلْنَاهُ نُطْفَةً فِي قَرَارٍ مَّكِين»


3-«ثُمَّ خَلَقْنَا النُّطْفَةَ عَلَقَةً»


4-«فَخَلَقْنَا الْعَلَقَةَ مُضْغَةً»


5-«فَخَلَقْنَا الْمُضْغَةَ عِظَامًا»


6-«فَكَسَوْنَا الْعِظَامَ لَحْمًا»


7-«ثُمَّ أَنشَأْنَاهُ خَلْقًا»


7) وقتی انسان سر به سجده می گذارد هفت عضو از اعضای بدن را باید به زمین بگذارد که عبارتند از:

1- پیشانی


2و3- دو کف دست


4و5- زانوها


6و7- دو سر انگشت بزرگ پاها


8)شهادتین دارای هفت کلمه است.


9)اولین سوره ی قرآن دارای 7 آیه است.


10) تعداد حروف عربی 28 یعنی 4*7 می باشد.


11) خداوند در قرآن کریم در مورد کسانی که قرآن را تکذیب کنند وعده جهنم داده است جهنمی که هفت در دارد.


(در مورد عدد هفت موارد دیگری نیز بیان شده که در جای دیگر به آن ها اشاره خواهیم کرد)


انتقادات مطرح شده در مورد اعجاز عدد هفت


اگرچه به اعتقاد شخصی من انتقادات مطرح شده در مورد اعجاز عدد هفت بسیار ضعیف و تا حدودی از روی لجبازیست ولی برای آنکه مبانی علمی ارائه ی یک تحقیق را رعایت کرده باشیم آن ها را مطرح می کنیم و قضاوت نهایی را به عهده ی شما می گذاریم.

منتقدان اعجازعدد هفت می گویند:


اینکه گفته شود چون عدد هفت در چند آیه آمده پس باید بین آن و قرآن رابطه ای باشد، این حرف را می توان در مورد عددهای دیگر هم زد مانند عدد شش. برای مثال خداوند در آیه ی 4 سوره «سجده» می فرماید: «خدا، کسی است که آسمان و زمین و آنچه بین آن دو است را در شش روز آفرید» پس باید بین عدد شش و قرآن رابطه باشد:

1) سوره ی «ناس» که آخرین سوره ی قرآن هست دارای 6 آیه می باشد.


2) اگر شماره های آیه های سوره ناس را کنار هم بگذاریم عدد (123456) به دست می آید که بر 6 بخش پذیر است.

3) قرآن دارای 114 سوره است و 114 مضرب 6 می باشد.


4) خلق زمین و آسمان در شش روز بوده.


5) تعداد حروف کلمه ی «الدنیا» 6 حرف است.


6) تعداد حروف کلمه ی «الحیاة» 6 حرف است.


منبع:کتاب « معجزة القرآن فی عصر المعلوماتیة» نوشته ی عبدالدائم الکحیل


تاریخ: سه شنبه 2 خرداد 1391برچسب:خصوصيات عدد هفت (7),
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

 


لزوم تزكيه نفس سالك

(اي سالك الي الله) دستت از اين عالم- كه مزرعه آخرت است- اگر كوتاه شد، ديگر كار گذشته است و اصلاح مفاسد نفس را نتواني كرد...

گاهي علم توحيد انسان را به جهنم مي فرستد،

گاهي علم عرفان انسان را به جهنم مي رساند،

گاهي علم فقه انسان را به جهنم مي فرستد،

گاهي علم اخلاق انسان را به جهنم مي فرستد،

با علم درست نمي شود، تزكيه مي خواهد...

خدا نكند انسان پيش از آنكه خود را بسازد جامعه به او روي آورد

و در ميان مردم نفوذ شخصيتي پيدا كند

كه خود را مي بازد و خود را گم مي كند...

پندها و حكمتها، امام خميني(ره)، ص 67

اي انسان دل سخت! تفكر كن،

ببين مرض قلبي تو چيست؟

كه دل تو را از سنگ خارا سخت تر كرده

و قرآن خدا را، كه براي نجات تو از عذاب ها و ظلمت ها آمده، نمي پذيرد؟

شرح حديث جنود عقل و جهل، امام خميني(ره)، ص 108






تاریخ: دو شنبه 1 خرداد 1391برچسب:لزوم تزكيه نفس سالك,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

 

اونجا بود که فهمیدم تو با همه مردها فرق داری!


وقتی اون روز تو باغ همه ی خانومها رو جو گرفته بود و جلوی همه قهقهه می زدن و شوهراشون هم بی خیال نشسته بودن و تماشا می کردن وقتی منو هم به جمعشون دعوت کردن؛

آروم تو گوشم گفتی: 

«مواظب وقار و متانتت باش عزیزم»

اونجا بود که فهمیدم تو با همه مردها فرق داری

..................

وقتی حواسم نبود و کمی روسری ام لیز خورده بود و موهام دیده می شد با لبخند گفتی: 

«موهات بیرونه ها خانومی!» 

درحالی که موهام رو قایم می کردم نگاهی به زنهای اطرافم تو خیابون انداختم. شرم آور بود.

شوهراشون چه بی خیال... 

اونجا بود که فهمیدم تو با همه مردها فرق داری

..................

وقتی درعین حال که منو به فعالیت اجتماعی و درس خوندن و فعالیت در دانشگاه تشویق می کردی؛ هرازچندگاهی یادآوری می کردی که: 

«غرور زن در مقابل مردان غریبه بجا و خوبه»

اونجا بود که فهمیدم تو با همه مردها فرق داری

..................

وقتی اون روز آقای .... همسایمون اومده بود دم در. چادر سر کردم و رفتم قبض ها رو ازش گرفتم
برگشتم دیدم با لبخند بهم خیره شدی گفتی: 

«خوشم اومد چه مردونه برخورد کردی, بدون عشوه و طنازی»

اونجا بود که فهمیدم تو با همه مردها فرق داری

..................

وقتی اون روز تو مجلس عروسی یهو همه رو جو گرفت و زن و مرد قاطی شدن و... مردهای دیگه با چه لذتی به تماشا نشسته بودن. 

تو مثل برق از جا پریدی و زدی بیرون. پشت سرت اومدم . گفتی: 

«متشکرم که اونجا نموندی»

اونجا بود که فهمیدم تو با همه مردها فرق داری

تالار گفتگوی بیداری اندیشه





ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

 

بهشتیان و دوزخیان

شخصی از ابوذر غفاری پرسید: چرا مردن برای ما ناپسند است؟ ا

بوذر در پاسخ فرمود: به این علت که شما دنیای خود را آباد کرده‌اید و آخرت خود را خراب و ویران نموده‌اید در این دنیا به هوسها و معصیتها پرداخته و هر چه داشته‌اید در این دنیا مصرف کرده‌اید ، زاد و توشه‌ای برای آخرت پیش نفرستادید و البته برای شما گران و ناگوار خواهد بود که از محل آباد به محل خراب و ویران کوچ کنید .

       گفت: ای ابوذر! حال ما هنگام ورود به جهان آخرت چگونه است؟ ابوذر فرمود: مردم دو دسته‌اند: « نیکوکاران و زشت‌کاران » اما نیکوکاران مانند کسانی هستندکه مدتها از خانه و کاشانة خود، از آشنایان و بستگان خویش دور بوده و اکنون وارد خانه وکاشانة خود می‌شوند و بستگان و اهل خود را دیدار می‌نمایند ، چه نشاط و سروری به این فرد دست می‌دهد؟ چقدر خوشحال و خشنود می‌شود؟ نیکوکاران هم این چنین هستند بر خدای مهربان و بهشت زیبای او وارد می‌شوند و مورد استقبال ملائکه و پیامبران و ابرار و اولیاء واقع می‌شوند و از نعمتهای بیپایان بهشتی بهره‌مند می‌گردند .                                        

     اما



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 28 فروردين 1391برچسب:بهشتیان و دوزخیان,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

 

مزاج شناسی و سلوک عرفانی

سالکِ عارفِ بالله، شیخ محمد بهاری در باب صحت مزاج برای سلوک عارفان می نویسد:

اول باید صحیح المزاج باشد. اگر علتی در مزاج باشد باید به معالجه ی آن بپردازد، چه:

اگر سودا غالب آید، پاره ای از حرکات سوداویه را شور عشق پنداشته و مغرور گردد.
اگر صفرا و حرارت غلبه کند، خشکی دماغ و خفقان قلب و سوء الخلق فوق العاده حاصل گردد.
اگر بلغم زیاده باشد، قصور در فهم معانی دقیقه خواهد کرد.

منبع
وبلاگ طب اسلامی



تاریخ: سه شنبه 22 فروردين 1391برچسب:مزاج شناسی و سلوک عرفانی,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

راز آرامش درون خویشنداری است.

راز آرامش درون خویشنداری است. انرژی‌های خود را پراکنده نکن. آنها را تحت نظر داشته باش و به طرز مفیدی هدایت کن.
راز آرامش درون در این است که هرکاری را با حواس جمع و علاقه انجام دهی.
راز آرامش درون در زمان حال زندگی کردن است، گذشته و آینده را در چرخه ذهنی ابدیت رها کن.
راز آرامش درون در آسایش درون است. آسایش جسمانی، عاطفی، ذهنی و سپس معنوی است.
راز آرامش درون در دل نبستن است. این را بدان که در حقیقت هیچ چیز و هیچ کس به تو تعلق ندارد.
راز آرامش درون در شادی است. افکار شادی آفرین را آگاهانه حفظ کن.
راز آرامش درون در آرزو نداشتن است. این را بدان که شادی در درون تو جای دارد، نه در اشیاء و شرایط خارج از وجود تو.
راز آرامش درون در این است که همه چیز را همان طور که هست بپذیری. آنگاه با امید و آرامش در جهت بهبودی آن قدم برداری.
راز آرامش درون در درک این مطلب است که تو نمی‌توانی دنیا را تغییر دهی. اما می‌توانی خودت را تغییر دهی.
راز آرامش درون در دوستی با افراد مثبت است. از معاشرت با افرادی که طبیعتی خالی از صفا و صمیمیت دارند، اجتناب کن.
راز آرامش درون در ایجاد آرامش در محیط اطراف خویش است.
راز آرامش درون در یک زندگی ساده است. ضروریات زندگی را دوباره برای خود تعریف کن.
راز آرامش درون در یک زندگی سالم است. هر روز ورزش کن، غذای مناسب بخور و نفس عمیق بکش.
راز آرامش درون در داشتن وجدانی پاک است. به آرمان‌هایت پاینده باش.
راز آرامش درون در رفتار آزادانه است. رفتاری که بر آمده از خود واقعی ات باشد، نه افکار دیگران.
راز آرامش درون در این است که در تمام مراحل زندگی از حق پیروی کنی.
راز آرامش درون در غبطه نخوردن به مال دیگران است. این را بدان که آنچه حق توست، هر طور شد خود را به تو خواهد رساند.
راز آرامش در گله‌مند نبودن است. آنچه دنیا به تو می‌بخشد، در مقابل چیزی است که پیش‌تر ، تو به او بخشیده‌ای.
راز آرامش درون در این است که اشتباهات خود را بپذیری و بدانی که فقط خود تو می‌توانی آنها را به موفقیت تبدیل کنی.
راز آرامش درون در این است که بر دشمن درونت غلبه کنی، نه این که او را سرکوب کنی.
راز آرامش درون در تمرین اراده است. حتی اگر نفست به شدت مخالف باشد.
راز آرامش درون در این است که دلت همیشه شاد باشد، حتی هنگامی که دیگران عبوس هستند.
راز آرامش درون در این است که به جای توقع خوشحالی از دیگران، خود آنها را خوشحال کنی.
راز آرامش درون در این است که خیر و سلامت دیگران را خیر و سلامت خود بدانی.
راز آرامش درون در بی‌آزار بودن است. هرگز عمدا کسی را نرنجان.
راز آرامش درون کار کردن "در کنار دیگران"، نه "در مقابل" آنها





تاریخ: یک شنبه 20 فروردين 1391برچسب:راز آرامش درون خویشنداری است,,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

چقدر از کتاب آسمونیمون می دونیم؟؟؟

وقتی یکی از معجزات قرآن باعث مسلمان شدن یک تیم تحقیقاتی ژاپنی می شود
 
وَالتِّينِ وَالزَّيْتُونِ

خداوند در سوره "تین"(انجیر) به این میوه قسم خورده است و دانشمندان دین‌پژوه می‌گویند، احتمالاً علت آن است که انجیر، یکی از میوه‌های همه چیز تمام است و کلکسیونی از املاح و ویتامین‌ها دارد؛لذا مورد توجه خاص قرآن قرار گرفته است.
اما این سوگند، ویژگی ظریف دیگری هم در بر دارد که موجب مسلمان شدن یک تیم تحقیقاتی ژاپنی شده است. قصه از این‌جا شروع شد که یک گروه پژوهشی ژاپنی، در بین مواد خوراکی به دنبال منبع پروتئین خاصی بودند که به میزان کم، درمغز انسان و حیوانات تولید می‌شود. این پروتئین،کاهش دهنده کلسترول خون ومسئول تقویت قلب و شجاعت انسان است و بازتولیدش بعد از ۶۰ سالگی تعطیل می‌شود.
ژاپنی‌ها فهمیدند این ماده فقط در انجیر و زیتون موجود است و برای تأمین آن، باید انجیر و زیتون را به نسبت یک به هفت مصرف کرد.
بعد از ارائه این نتیجه یکی از قرآن پژوهان مصری نامه‌ای به این تیم تحقیقاتی می‌نویسد و اعلام می‌کند که در کتاب مقدس مسلمانان، خداوند به انجیر و زیتون در کنار هم قسم خورده.
نام انجیر فقط یک بار و نام زیتون نیز هفت بار !!در قرآن آمده است.

 




ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

حوریان بهشتی فقط برای مردان؟!

در خود معنای حورالعین و وجه تسمیه این کلمه فرموده‌اند حور به معنی سفید اندام و عین به معنای گشاده چشم و یا معنای این که سفیده چشم که در نهایت سفیدی است و سیاهی آن در غایت سیاهی و صفا و طراوت.

حورالعینآیا حورالعین فرشته است و آیا مؤمنین با آن‌ها ازدواج می‌کنند؟

سؤال مطرح شده در مورد یکی از نعمت‌های بهشتی است که نصیب بهشتیان می‌شود.

در آیاتی از قرآن که در مورد حورالعین اشاره‌ای فرموده‌اند و عمده آن‌ها در سوره الرحمن و سوره واقعه می‌باشند، سخنی از این که حورالعین فرشته است یا نه؟ مطرح نشده فقط اوصافی از آن‌ها گفته شده که با توجه به این آیات و اوصاف پی خواهیم برد که یک سری ویژگی‌هایی دارند که مخصوص زنان است، مثلاً در آیه‌ای که می‌فرماید: «و جعلناهن ابکارا»؛ ما آن‌ها را باکره آفریدیم.[1]

و یا در آیه‌ای دیگر که می‌فرماید: «و لهم فیها ازواج مطهره»؛ که در بهشت برای متقین زوج‌های پاکیزه‌ای است.[2] و در تفسیر آن ذکر فرموده‌اند این‌ها زوج‌هایی هستند که از تمام خبائث ظاهری و باطنی به دور هستند.

و از این‌ها که بگذریم در خود معنای حورالعین و وجه تسمیه این کلمه فرموده‌اند حور به معنی سفید اندام و عین به معنای گشاده چشم و یا معنای این که سفیده چشم که در نهایت سفیدی است و سیاهی آن در غایت سیاهی و صفا و طراوت.

همه این‌ها و اوصافی که ذکر شد دلالت دارند بر اینکه این موجودات بهشتی را خداوند به شکل زنان دنیوی با ویژگی‌های خاص خلق فرموده است.

و امّا اگر بخواهیم جنس حورالعین برایمان مشخص شود باز روایتی در این رابطه آمده است که تصریح به جنس حورالعین فرموده‌اند:

ابی بصیر از امام صادق ـ علیه‌السلام ـ می‌خواهد او را با توصیف بهشت به شوق آورد، حضرت نیز پس از بیان اوصافی از بهشت و نعمت‌هایش به توصیف حورالعین می‌پردازد. راوی سؤال می‌کند: فدایت شوم، حورالعین از چه چیزی خلق شده است؟ فرمودند: از خاک و سرشت بهشتی.[3]

و در روایتی دیگر نیز که از امام رضا ـ علیه‌السلام ـ نقل شده که می‌فرمایند حورالعین جنسش از خاک و زعفران بهشتی است که هرگز فاسد نمی‌شود.[4]

طرح یک سؤال

(نتیجه) با توجه به آیات و روایات و توضیحات مذکور می‌توان دریافت که حوریان موجودات بهشتی از جنس خاک بهشت هستند که خداوند آن‌ها را به شکل زنان خلق فرموده و با ملائکه فرق دارند و امّا قسمت دوم سؤال که می‌فرمایند بر چه اساسی حورالعین به بهشتیان تعلق می‌گیرد و با آن‌ها ازدواج می‌کنند؟

اولاً باید گفت، که مراد از تزویج اهل بهشت با حوریان غیر از تزویج اصطلاحی که بین زنان و مردان دنیا صورت می‌گیرد و دارای شرائط خاصی است، بلکه تزویج در مورد آن‌ها یعنی قرین و هم نشین با حوریان هستند و از تمام لذائذ وجود آن‌ها بهره‌مند می‌شوند.[5]

حورالعینو ثانیاً باید ثابت شود شخص لیاقت و قابلیت ورود به بهشت را دارد، آن وقت در مورد تعلق نعمت‌های بهشتی به او بحث نمود، پس اگر شخصی از تمام مراحل و گذرگاه‌ها به خوبی گذر و عبور نماید و به قول معروف برگ سبز و گذرنامه بهشت را در دست داشته باشد و وارد بهشت شود، از نعمت‌های بهشتی به قدر معرفت و درجه و مقامش بهره‌مند خواهد شد که یکی از آن نعمت‌ها حورالعین است.

البته در بهشت درجات و مقامات مختلفی هست«درجاتٌ متفاضلات و منازل متفاوتات» [6]؛ برای کسانی که با تقوا باشند و بر هوای نفس خود غلبه نمایند دو جنت است، «و لمن خاف مقام ربه جنتان» [7] که یکی از نعمت‌های این افراد در این دو بهشت زنانی هستند که لبان چون یاقوت و اندامی چون مرجان دارند که فقط به همسران خود دلبسته‌اند و با آن‌ها هیچ انس و جنی آمیزش نکرده است.

و در روایت هم وارد شده که رسول خدا ـ صلّی الله علیه و آله ـ می‌فرمایند: هیچ بنده ای وارد بهشت نمی‌شود مگر این که بالای سر و پایین پای او دو حورالعین می‌نشینند و با زیباترین صوت برای او نغمه سرایی می‌کنند و این نغمه هرگز نغمه شیطانی نیست بلکه محتوای آن تمجید و تقدیس الهی است.[8]

البته این نکته هم قابل توجه است که در بهشت زنان مؤمنه دنیا هم وجود دارند که طبق بعضی روایات حتی از حوریان هم زیباترند و اگر شوهر آن‌ها در بهشت باشد می‌تواند آن جا نیز با هم باشند.[9]

تزویج با حوریان بهشتی اختصاص به مردان دارد و یا نصیب زنان هم می‌شود؟

قرآن کریم جریان همسران بهشتی را برای بهشتیان در چند جای مطرح کرده از جمله می‌فرماید: (و زوّجناهم به حورٍ عین)

[10] یعنی ما آن‌ها را با حورالعین تزویج می‌کنیم.

هیچ دلیلی وجود ندارد که این وعده های الهی اختصاص به مردان داشته باشد. به خصوص آن که اگر در واژه (حور) و واژه (عین) دقت شود و از نظر مفهوم لغوی به خوبی مشخص گردد معلوم خواهد شد نعمت حورالعین اختصاص به مردان ندارد.
از تحلیل استاد علامه حسن زاده آملی «توضیح واژه (حورالعین)[11] بدست می‌آید که اگر در متون دینی (آیات و روایات و دعاها) سخن از ازدواج با حورالعین به میان آمده اختصاص به مردان ندارد بلکه زنان بهشتی نیز با مردی که به اصطلاح (احور) و (اعین) است یعنی چشم‌های درشت آهوی دارد و زیباست ازدواج می‌کند پس این نعمت بهشتی یعنی همسر (حورالعین) داشتن اختصاص به مردها نخواهد داشت و زنان بهشتی نیز از آن بی نصیب نخواهد بود.

حورالعین به تفسیر آیت الله مکارم شیرازی

حور مفهوم گسترده ای دارد که همه همسران بهشتی را شامل می‌شود, همسران زن برای مردان با ایمان, و همسران مرد برای زنان مؤمن در نتیجه زن‌ها هم بی نصیب نیستند.[12]

برای مطالعه بیشتر به کتب ذیل مراجعه گردد:

1. ناصر مکارم پیام قرآن، ج 6، ص 261 نشر مدرسه امیرالمؤمنین، قم 1370 ش.

2. دائرة المعارف، تشیع، ج 6، ص 547، نشر شهید سعید محبی، تهران، 1376 ش.

3. محمد حسین طهرانی، معادشناسی، ج 10، مجلس، 70، ص 177 تا 182، نشر حکمت، 1407 ق.

و حورٌ عینٌ کامثال اللّولو المکنون جزاء به ما کانوا یعملون

(از جمله نعمت‌های بهشتی) حوران چشم درشت است که مثل لؤلؤ نهان میان صدف، این‌ها پاداش اعمال و کارهای آنان است. سوره واقعه، آیه 22 تا 24

پی نوشت ها :

[1] . واقعه/ 3.

[2] . آل عمران/ 15.

[3] . مجلسی، محمد باقر، بحارالانوار، ج 8، ص 121.

[4] . همان، ص 122.

[5] . ترجمه تفسیر المیزان، دفتر انتشارات اسلامی، ج 18، ص 228.

[6] . نهج‌البلاغه، خطبه 85.

[7] . الرحمن/ 46.

[8] . مجلسی، محمد باقر، بحارالانوار، ج 8، ص 196.

[9] . همان، ص 214؛ و دستغیب، عبدالحسین، معاد، ص 145

[10] . سوره دخان، آیه 54.

[11] . حسن زاده آملی، نقل از: آغاز و انجام خواجه (با شرح و تعلیقه حسن زاده آملی) ص 225

[12] .آیت الله مکارم شیرازی,پیام قرآن, ج6ص261

بخش قرآن تبیان

منابع :

اندیشه قم

پرسمان




تاریخ: جمعه 23 دی 1390برچسب:حوریان بهشتی فقط برای مردان؟!,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

 

خداوند چه کسانی را گمراه می کند ؟

خداوند کسى را گمراه نمى‏کند، بلکه هر کس در برابر حقایق قرآن بایستد، خود گمراه مى‏شود و بدین معنى مى‏توان گفت که قرآن، سبب گمراهى او گردید.

قرآنمثال‏هاى قرآن، وسیله تربیت و رشد

إِنَّ اللَّهَ لا یَسْتَحْیِی أَنْ یَضْرِبَ مَثَلاً ما بَعُوضَةً فَما فَوْقَها فَأَمَّا الَّذِینَ آمَنُوا فَیَعْلَمُونَ أَنَّهُ الْحَقُّ مِنْ رَبِّهِمْ وَ أَمَّا الَّذِینَ کَفَرُوا فَیَقُولُونَ ما ذا أَرادَ اللَّهُ بِهذا مَثَلاً یُضِلُّ بِهِ کَثِیراً وَ یَهْدِی بِهِ کَثِیراً وَ ما یُضِلُّ بِهِ إِلاَّ الْفاسِقِینَ (بقره 26)

همانا خداوند از اینکه به پشه‏اى (یا فروتر) یا بالاتر از آن مثال بزند شرم ندارد، پس آنهایى که ایمان دارند مى‏دانند که آن (مثال) از طرف پروردگارشان به حقّ است، ولى کسانى که کفر ورزیدند گویند: خداوند از این مثل چه منظورى داشته است؟ (آرى،) خداوند بسیارى را بدان (مثال) گمراه و بسیارى را بدان هدایت مى‏فرماید. (امّا آگاه باشید که) خداوند جز افراد فاسق را بدان گمراه نمى‏کند.

کلمه «بعوض» به معناى پشه و ریشه‏ى آن از «بعض» مى‏باشد که به جهت کوچکى جثّه به آن اطلاق شده است. (مفردات راغب)

مثال‏هاى قرآن، براى همه‏ى مردم است و از هر نوع مثلى نیز در آن آمده است:

«وَ لَقَدْ ضَرَبْنا لِلنَّاسِ فِی هذَا الْقُرْآنِ مِنْ کُلِّ مَثَلٍ» ( روم، 58) البتّه این مثل‏ها را نباید ساده انگاشت، زیرا دانشمندان، کُنه آن را درک مى‏کنند: «وَ تِلْکَ الْأَمْثالُ نَضْرِبُها لِلنَّاسِ وَ ما یَعْقِلُها إِلَّا الْعالِمُونَ» (عنکبوت، 43) در مثال زدن، تذکّر، تفهیم، تعلیم، بیان و پرده‏بردارى از حقایق نهفته است و در کتاب‏هاى آسمانىِ پیشین نیز همانند تورات و انجیل و در سخنان رسول اکرم و ائمه اهل بیت علیهم السلام فراوان دیده مى‏شود. در تورات نیز بخشى به نام «أمثال سلیمان» وجود دارد.

بعضى از مخالفان اسلام که از برخورد منطقى و آوردن مثلِ قرآن عاجز ماندند، مثال‏هاى قرآن را بهانه قرار داده و مى‏گفتند:شأن خداوند برتر از آن است که به حیواناتى چون مگس یا عنکبوت مثال بزند. (منظور آنها از مگس و عنکبوت دو آیه ذیل است: در آیه 73 سوره حج مى‏خوانیم:إِنَّ الَّذِینَ تَدْعُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ لَنْ یَخْلُقُوا ذُباباً وَ لَوِ اجْتَمَعُوا لَهُ وَ إِنْ یَسْلُبْهُمُ الذُّبابُ شَیْئاً لا یَسْتَنْقِذُوهُ مِنْهُ ضَعُفَ الطَّالِبُ وَ الْمَطْلُوبُ:" آنها که مورد پرستش شما هستند هرگز نمى‏توانند" مگسى" بیافرینند اگر چه دست به دست هم بدهند، حتى اگر مگس چیزى از آنها برباید آنها قدرت پس گرفتن آن را ندارند، هم طلب کننده ضعیف است و هم طلب شونده".

و نیز در سوره عنکبوت آیه 41 وقتى که مى‏خواهد ناتوانى بت پرستان را در تکیه گاه‏هایى که براى خود انتخاب کرده‏اند مجسم سازد آنها را تشبیه به عنکبوتى مى‏کند که آن لانه سست را براى خود انتخاب کرده است، که سستترین خانه‏ها در جهان خانه عنکبوت است (مَثَلُ الَّذِینَ اتَّخَذُوا مِنْ دُونِ اللَّهِ أَوْلِیاءَ کَمَثَلِ الْعَنْکَبُوتِ اتَّخَذَتْ بَیْتاً وَ إِنَّ أَوْهَنَ الْبُیُوتِ لَبَیْتُ الْعَنْکَبُوتِ لَوْ کانُوا یَعْلَمُونَ‏)

و دائم اظهار می داشتند که این مثال‏ها با مقام خداوند سازگار نیست. و بدینوسیله در آیات قرآن تشکیک مى‏کردند.( اصولًا چرا خداوند از مثال زدن به پشه، شرم کند؟ مگر آفریدن پشه، شرم داشت که مثال زدن به آن نیز شرم داشته باشد؟

کوچکى پشه نباید مورد بهانه باشد، زیرا همین پشه تمام اعضاى فیل را در اندازه کوچکتر دارد و علاوه بر آن دو شاخک نیز دارد. خرطوم تو خالىِ آن همانند ظریف‏ترین و دقیق‏ترین سرنگ است که مى‏تواند این پشه‏ى کوچک، بزرگترین حیوان را عاجز کند. از امام صادق علیه السلام نقل شده است که به کوچکى پشه ننگرید که هر چه فیل دارد او هم دارد، به علاوه دو بال که فیل ندارد. «تفسیر مجمع البیان»)

خداوند با نزول این آیه به بهانه‏گیرى‏هاى آنان پاسخ مى‏دهد.

امثال قرآنچرا خداوند گروهى را با قرآن و مثال‏هاى آن گمراه مى‏کند؟

خداوند کسى را گمراه نمى‏کند، بلکه هر کس در برابر حقایق قرآن بایستد، خود گمراه مى‏شود و بدین معنى مى‏توان گفت که قرآن، سبب گمراهى او گردید.

چنان که در پایان همین آیه مى‏فرماید: «وَ ما یُضِلُّ بِهِ إِلَّا الْفاسِقِینَ» یعنى‏ فسق مردم سبب گمراهى آنان مى‏باشد.

راستى مگر مى‏شود خداوند مردم را به ایمان تکلیف کند، ولى خودش آنان را گمراه کند!؟ و مگر مى شود این همه پیامبر و کتب آسمانى نازل کند، ولى خودش مردم را گمراه کند!؟ مگر مى‏شود از ابلیس به خاطر گمراه کردن انتقاد کند، ولى خودش دیگران را گمراه نماید!؟

گرچه در این آیه، هدایت و گمراهى بطور کلّى به خداوند نسبت داده شده است،ولى آیات دیگر، مسئله را باز نموده و مى‏فرماید: «یَهْدِی إِلَیْهِ مَنْ أَنابَ» (رعد، 27) خداوند کسانى را هدایت مى‏کند که به سوى او بروند.

و «یَهْدِی بِهِ اللَّهُ مَنِ اتَّبَعَ رِضْوانَهُ» (مائده، 16) به دنبال‏ کسب رضاى او باشند.

و «الَّذِینَ جاهَدُوا فِینا لَنَهْدِیَنَّهُمْ سُبُلَنا» (عنکبوت، 69)آنان که در راه او جهاد کنند.

و بر عکس، کسانى که با اختیار خود در راه کج حرکت کنند، خداوند آنان را به حال خود رها مى‏کند. مراد از گمراه کردن خدا نیز همین معناست. چنان که درباره کافران، ظالمان، فاسقان و مسرفان جمله «لا یَهْدِی» بکار رفته است.به‏قول سعدى:

راه است و چاه و دیده بینا و آفتاب       تا آدمى نگاه کند، پیش پاى خویش‏

چندین چراغ دارد و بیراهه مى‏رود       بگذار تا بیفتد و بیند، سزاى خویش‏

پیام‏های آیه:

1ـ حیا و شرم در مواردى است که کار شرعاً، عقلًا یا عرفاً مذموم باشد. امّا در بیان حقایق، شرم و خجالت پسندیده نیست. «لا یَسْتَحْیِی»

2ـ حقایق والا و مهم را مى‏توان با زبان ساده و مثال بیان نمود. «أَنْ یَضْرِبَ مَثَلًا»

3ـ مؤمن کلام خدارا باور دارد و مطیع آن است. «فَیَعْلَمُونَ أَنَّهُ الْحَقُّ»

4ـ مثال‏هاى قرآن، وسیله تربیت و رشد است. «فَیَعْلَمُونَ أَنَّهُ الْحَقُّ مِنْ رَبِّهِمْ»

5ـ مثال‏هاى قرآن، حقّ و در مقام بیان حقایق است. «أَنَّهُ الْحَقُّ»

6ـ انسانِ حقیقت‏جو، از هر نورى راه را مى‏یابد، ولى شخص بهانه‏گیر و اشکال‏تراش، به هر چراغى خرده مى‏گیرد. «ما ذا أَرادَ اللَّهُ بِهذا مَثَلًا»

7ـ کفر و لجاجت، عامل بهانه‏گیرى است. «ما ذا أَرادَ اللَّهُ بِهذا مَثَلًا»

8ـ فسق، موجب گمراهى و مانع شناخت حقایق است. «وَ ما یُضِلُّ بِهِ إِلَّا الْفاسِقِینَ»

9ـ مثال‏هاى قرآن، وسیله هدایت یا ضلالت است. «یُضِلُّ بِهِ، یَهْدِی بِهِ»

10ـ خداوند، پیمان‏شکن را فاسق و فاسق را گمراه مى‏کند. «وَ ما یُضِلُّ بِهِ إِلَّا الْفاسِقِینَ»

آمنه اسفندیاری

بخش قرآن تبیان

منابع:

1- تفسیر نورج1

2- تفسیر مجمع البیان

3- سوره عنکبوت آیه 41 و 69

4- مفردات راغب

5- آیه 73 سوره حج

6- سوره رعد، آیه 27

7- سوره مائده، آیه 16




ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

آسان بودن نماز برای خاشعان


برای پیشرفت و پیروزی بر مشکلات دو پایه اساسی لازم است، که یکی در درون وجود می‌بایست باشد و آن ورزیدگی خاصّ انسان است،‌و دیگری تکیه‌گاه نیرومندی که هر آن از آن مدد گرفته شود و خیلی روشن است که هنگام بروز سختی‌ها انسان احتیاج به نیروی بیشتری دارد و باید با اتکاء به نیروی بزرگتر و مبدء لایزالی خود را تقویت کند تا به کمک او قادر به حل مشکلات باشد.

"و استعینوا بالصّبر و الصّلوة و انّها لکبیرة الاّ علی الخاشعین : در زندگی از صبر و نماز کمک گیرید هر چند نماز کار مشکلی است مگر برای فروتن‌ها." «بقره ،45»

استعانت از دو نیرو صبر و نماز



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 31 خرداد 1390برچسب:آسان بودن نماز برای خاشعان,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

نگاه‌های عجیب جبرئیل به خدایی که دعای بت‌پرست را اجابت می‌کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، نزد هر کس رفتیم، دیدیم او چیزى نیست. ما تو را داشته باشیم، در دنیا و آخرت همه چیز داریم.

به پروردگار بگوییم: تو خود را «أکرم الاکرمین» معرفى کرده‌‏اى، در این هزار اسم در دعاى جوشن کبیر، نهصد و نود اسم فقط شعاع رحمت تو را معرفى کرده است و اسامى داراى شعاع غضب تو انگشت شمار است. یعنى مى‏‌خواهى به ما بگویى: به این راحتى من از دست شما عصبانى نمى‏‌شوم، هر چه گناه بکنید، باز با شما هستم، آب و نان و مایحتاج شما را مى‌‏دهم و شما را حفظ مى‏‌کنم. باز شما را کمک مى‏‌کنم. اگر مریض شوید، شفا مى‌‏دهم. مرا بخوانید، جواب مى‌دهم. این معناى اسامى خدا در دعاى جوشن کبیر است.



ادامه مطلب...
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

قرآن مجید کتابی است کامل

قرآن مجید مشتمل است بر هدف کامل انسانیت و آنرا بکاملترین وجهی بیان می کند زیرا هدف انسانیت که با واقع بینی سرشته شده جهان بینی کامل و بکار بستن اصول اخلاقی و قوانین عملی است که مناسب و لازمه همان جهان بینی باشد و قرآن مجید تشریح کامل این مقصد را بعهده دارد.
خدایمتعال در وصف آن میفرماید: ((یهدی الی الحق و الی طریق مستقیم))سوره احقاف آیه 30 (ترجمه: هدایت می کند قرآن مجید بسوی حق - در اعتقاد - و بسوی راهی درست - در عمل -) و باز در جائی دیگر پس از تورات و انجیل میفرماید: ((و انزلنا الیک الکتاب بالحق مصدقا لما بین یدیه من الکتاب و مهیمنا علیه))سوره مائده آیه 48 (ترجمه: و فرو فرستادیم این کتاب را بسوی تو بحق در حالیکه که کتاب آسمانی را در برابر خود دارد تصدیق مینماید و مسلط و نگهبانست نسبت بآن.
و باز در اشتمال قرآن بحقیقت شرایع انبیاء گذشته میفرماید: ع ع ع ((شرع لکم من الدین ما وصی به نوحا و الذی اوحینا و ما وصینا به ابراهیم و موسی و عیسی))سوره شوری آیه 13 (ترجمه: تشریع کرد برای شما امت محمد آنچه را که بنوح سفارش کرد و آنچه را که بتو وحی کردیم و آنچه را که بابراهیم و موسی و عیسی سفارش کردیم).
و بطور جامع میفرماید: ((و نزلنا علیک الکتاب تبیانا لکل شی ء))سوره نحل آیه 89 (ترجمه: و تدریجا فرو فرستادیم بسوی تو این کتاب را در حالیکه بیان کننده هر چیزی است).
محصل آیات قبلی اینست که قرآن مجید بحقیقت مقاصد همه کتب آسمانی مشتمل است و زیاده، و اینکه هر چیزی که بشر در پیمایش راه سعادت و خوشبختی از اعتقاد و عمل بآن نیازمند می باشد درین کتاب بطور تام و کامل بیان شده است.

کلمات کلیدی:فضیلت قرائت قرآن ،کلمات کلیدی:قرآن مجید کتابی است کامل
 




تاریخ: یک شنبه 29 خرداد 1390برچسب:قرآن مجید کتابی است کامل,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

درمان با غذاها

 

سرتان درد مي کند؟

ماهي بخورید.
ماهي زياد مصرف کنيد. روغن ماهي به پيش گيري از سردرد کمك مي کند.
زنجبيل هم با کاهش التهاب و درد عملكرد مشابهي دارد.



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 4 ارديبهشت 1390برچسب:درمان با غذاها,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

نماز صبح خطر حمله‌ قلبی را کم می‌ کند

تحقیقات نشان می‌ دهد ادای به موقع نماز صبح و بیدار شدن از خواب طولانی مدت به ویژه در حوالی صبح می ‌تواند در پیشگیری از بیماری ‌های قلبی عروقی موثر باشد.

 

دکتر مهرداد فخرالدینی، متخصص قلب وعروق گفت:

"با توجه به اینکه حملات قلبی به خصوص سکته ‌های قلبی در اوایل صبح بیشتر اتفاق می ‌افتند و در این زمان غلظت خون به حداکثر رسیده و فشار خون و عوامل لخته شدن خون در رگ‌ ها در بیشترین میزان آن است، بنابراین بیدار شدن در این زمان می ‌تواند به کنترل و تنظیم گردش خون و کارکرد قلب کمک کند."

 وی در ادامه ضمن بیان اینکه گرفتگی قلب و حملات قلبی از خطرناک ‌ترین بیماری‌ ها است و عامل اصلی تصلب شرایین و انسداد شاهرگ ‌ها، خواب طولانی مدت در شبانه روز است، افزود:

"ادای نماز صبح به دلیل هم‌ زمانی آن با اوایل صبح و همچنین ایجاد آرامش روحی در افراد، در کاهش عوامل خطر حملات قلبی موثر است. علاوه بر این، در زمستان نیز به دلیل تاثیر سرما، افزایش گرفتگی عروق و حملات قلبی بیشتر دیده می ‌شود."

 

دکتر فخرالدینی خاطرنشان کرد: 

"نماز به موقع در هنگام صبح به جلوگیری از سکته‌ های قلبی کمک کرده و نقش موثری در فعالیت هورمون ‌ها، سلول‌ ها و در نتیجه تنظیم گردش خون دارد."

 

ایسنا




تاریخ: چهار شنبه 20 بهمن 1389برچسب:نماز صبح خطر حمله‌ قلبی را کم می‌ کند,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

کلیپ سلامتی




I

 

 

 

http://apitherapy.iranblog.com/

 



در هر شرايطي كه هستيد از تلاش زنبور عسل بهره مند يد و نا خواسته وندانسته هميشه زير پوشش  درماني زنبور عسل قرار داريدميدا نيد چطور ؟  اگر توانستيد به مدارك علمي مستند در اين زمينه دست يابيد ...نشان دهنده كنجكاوي هو شمندانه  شماست  و لي اگر نخواستيد و حوصله مطالعه علمي آنرا نداريد ...شخصا با استدلا لات  قاطع  به شما نشان خواهم داد كه  چگونه  لحظه اي  از حما يت اين حشرت بي نظير دور نيستيد ...نه براي شيريني عسلش كه اين اندك كاري است كه از او نمايان است بلكه هر چه مي خوريد و مي آشاميد و مي پوشيد و يا بر مركبي مي نشينيد و تنفس سالمي مي كنيد وووو در همه ي اينها نقش و حضور زنبور عسل برجسته است.



همه ی موجودات  ((چه حیوانی چه گیاهی)) از ابتدا ی خلقت تا به اخر مدیون حضور زنبور عسل  می باشند و اگر محیط زیست  ما پایدار ی دارد بخش اعظم آن مدیون همین حشره است ...پس خواسته و نا خواسته سلامتی ما در این زنجیره حیات (( اکولوژی)) به تلاش و زندگی زنبور عسل همیشه پیوند داشته است البته نه بخاطر عسل ووو بلکه اصلی ترین وظیفه زنبور عسل (( گرده افشانی )) است که اگر بوسیله این حشره انجام نمی شد از این همه زیبا ئی خبری نبود و اصلا موجودی روی کره زمین نمی زیست (( نمی توانست)) ...یعنی همین گیاهی که بعنوان دارو مصرف می کنید گلهای زیبا ئی که چشمان شما را مسحور کرده است  درختان  بر افراشته  جنگلها و غذا های متنوع سر سفر شما ...لبا سهای رنگا رنگ  حتی همین نفت و گاز و همه ی مواد شیمیائی از تلاش این حشره حاصل شده (( چطور ؟))(( با ید به مقا لات علمی رجوع فر مائید ))...پس بیندیش و بیشتر به زندگی این حشره از راه علمی توجه کنید که تک تک سلو لهای ما و همه ی موجودات مدیون او هستندو دربتن زنتیک آنها ثبت شده است . این پارامتر رادر چهره زنبور عسل دانشمندان به وضوح یافته و موجب شگفتی  است .
((چهل سال تجربه +  میلیون ها سال پشتوانه))
میدانید که زنبور عسل قبل از آفرینش انسان بر روی کره زمین می زیسته است ...ومی دانید حیات موجودات این کره خاکی تا چه میزان به حضور این حشره وابسته است ...که اگر نباشد چه می شود !..لطفا در این زمینه مطالعه کنید. سلامتی هر جا معه به اندیشه علمی و مطالعه دقیق بستگی دارد. 
زنبور درمانی با اصو ل تجربه شده چهل ساله بی نظیر ترین روش درمان در قالب ((منگو))با این روش درمانی شما فقط درمان نمی شوید بلکه فردی تازه متولد شده در قالبی نوجهان را خواهید یافت ...با این روش شما به مسیری گام می گذارید که شاه کلید حیات را یافته و با تعالیم خاص لباس مندرس عقاید نا موزون را دور انداخته و به سرای حقیقی زندگی راه می یابید و همان می شوید که خرد انسانی می طلبد..اما باید کا ملا همگام شوید ...و هر گز از مسیر صبر و صداقت و شکیبائی خارج نشوید به همین دلیل است که سفارش می کنم اول مطالعه کنید سپس انتخاب کنید ..این روش هرگز مانند ندارد ولی شتابزده و از روی کم حوصله گی وارد نشوید هر چقدر می توانید بررسی و مطالعه کنید.
تا از درون یقین پیدا نکردید به این سمت روی نیاورید که بسیار صدمه خواهید دید


سپس انتخاب



Who Says Earth Is Big ? Look At This!


 

 

 





ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 18 بهمن 1389برچسب:کلیپ سلامتی ,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

حفظ سلامتی واجب ترین عباد ت

ظهور علائم بیماری بزرگترین حکمت

دفع بیماری  بهره گیری از بهترین نعمت

بهبودی  بی نظیرترین دولت

PHخون خود را همیشه قلیا ئی ( 2/7 الی 5/7 )  نگهدارید
PH خون  که قلیا ئی باشد اکسیژ ن رسانی کاملتر انجام می شود
جوانی و شادابی شما مشهود تر است
رغبت انجام کارهای مثبت در شما بیشتر می شود
لبخند بر لب های شما همیشه غنچه می زند
ووووووووو همیشه سا لم خواهید بود.
با توجه به نوسان PH ادرار( 5/4 تا 8) مطلوبترین
آن که بستگی به تغذیه شما دارد  5/5  است
تغذیه درست + آرامش حقیقی+ورزش حساب شده+تنفس شاداب= PH  استاندارد = سلامتی جسم و روح
ولی متا سفانه د رزندگی امروز جهان چنین است
تغدیه نادرست+آرامش نامتعادل+ورزش نا موزون+ تنفس آلوده= PH متغیر و غیر استاندارد
= به ظاهر سالم ..بیمار و رنجور ...در اندوه وغم ...مضطرب و پریشان...رفتار های بی ثمر..روح افسرده
ولی ظاهرا  خندان




ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 18 بهمن 1389برچسب:حفظ سلامتی واجب ترین عباد ت,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

بدن نیمه عریان زنان و سپاه حضرت موسی(ع)

حضرت موسى (ع ) با تلاشهاى پى گیر خود به تدریج بر ستمگران پیروز شد و پرچم توحید و عدالت را در نقاط زمین به اهتزار آورد، او براى توسعه خدا پرستى و عدالت همواره مى کوشید، در آن عصر شهر انطاکیه (که فعلاً در ترکیه واقع شده ) شهر با سابقه و پر جمعیتى بود ولى ساکنان آن همراه در تحت حکومت خود کامگى ستمگران به سر مى بردند و از نظرات گوناگون در فشار قرار داشتند.



ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 7 بهمن 1389برچسب:بدن نیمه عریان زنان و سپاه حضرت موسی(ع),
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

گناه کبیره و صغیره چیست؟

در پاسخ توجه به چند نكته اساسي ضروري به نظر مي رسد:
1ـ گناه به معني خلاف است و در اسلام هر كاري كه بر خلاف فرمان خدا باشد، گناه است، مخالفت امر خدا، هر اندازه كوچك باشد، چون در پيشگاه عظمت الهي واقع مي شود، بزرگ است. صغير شمردن شدن آن ها نسبت به گناهان ديگري است كه كبيره دانسته شده اند.
از اين منظر كه گناه نافرماني حق تعالي است، نمي توان هيچ گناهي را كوچك شمرد، چه اين كه كه كوچك شمردن گناه، از گناهان كبيره است (كه در صورت عدم توبه) بخشيده نمي شود.
از پيامبر اكرم(ص) روايت شده كه به كوچكي گناه منگريد، بلكه به بزرگي كسي بنگريد كه نسبت به او گستاخي كرده ايد.
2ـ علماي اسلام با استفاده از آيات و روايات، گناهان را در مقايسة با خود آن ها و آثار و نتايج آن، به دو دستع صغيره و كبيره تقسيم كرده اند.
اين كه ملاك و معيار در شناخت گناه صغيره از كبيره چيست، ميان علما اختلاف نظر وجود دارد. امور زير را به عنوان ملاك گناه كبيره ذكر كرده اند:
الف) هر گناهي كه در قرآن بر آن وعدة عذاب داده شده است.
ب) هر گناهي كه در اسلام براي آن حدّ تعيين شده است، مثل شرابخواري، زنا و....
پ) هر گناهي كه بيانگر بي اعتنايي و بي حرمتي به دين و مقدّسات ديني است.
ت) هر گناهي كه از طرف شرع مقدّس، با شدت و تهديد از آن نهي شده باشد.
ث) هر گناهي كه در قرآن يا سنّت پيامبر اكرم و ائمه اطهار(ع) به كبيره بودن آن تصريح شده است.
3ـ در روايات، شمار گناهان كبيره متفاوت ذكر شده است. در بعضي روايات هفت گناه و در برخي نوزده گناه. همين طور علماي اسلام آن را هفت و برخي ده و برخي بيست و بعضي سي و چهار و بعضي چهل و برخي بيشتر ذكر كرده اند. از مجموعة روايات و كلمات بزرگان دين مي توان فهميد آن چه ذكر شده، به عنوان نمونه ها و مصاديقي از گناهان كبيره است.
جهت آگاهي بيشتر به كتاب گناه شناسي اثر استاد محسن قرائتي كه توسط آقاي محمد محمدي اشتهاردي تنظيم و نگارش يافته، يا كتاب كيفر گناه و آثار و عواقب خطرناك آن تأليف سيد هاشم رسول محلاتي و كتاب گناهان كبيره آيت الله دستغيب مراجعه شود.
امام خميني گناهان زير را به عنوان گناهان كبيره مطرح كرده است:
1ـ نوميدي از رحمت خدا 2ـ ايمني از مكر الهي 3ـ دروغ بستن به خدا و پيامبر 4ـ قتل 5ـ عاق پدر و مادر 6ـ خوردن مال يتيم7ـ نسبت زنا دادن 8ـ فرار از جنگ و جهاد 9ـ قطع رحم 10ـ سحر و جادو 11ـ زنا 12ـ لواط 3ـ سرقت 14ـ قسم دروغ 15ـ كتمان شهادت 16ـ شهادت به ناحق دادن 17ـ عهد شكستن 18ـ بيش از ثلث وصيت كردن 19ـ شراب نوشيدن 20ـ ربا خوردن 21ـ براي كار حرام مزد گرفتن 21ـ قمار بازي 22ـ خوردن گوشت مردار و خوك و خون و ميته 24ـ در وزن خيانت كردن 25ـ هجرت به جايي كه انجام وظيفه ديني ممكن نيست 26ـ كمك به ظالم 27ـ اعتماد به ظالم 28ـ حبس حقوق مردم 29ـ دروغ 30ـ تكبّر 31ـ اسراف 32ـ خيانت به امانت 33ـ غيبت 34ـ سخن چيني 35ـ سرگرمي به لهو و لعب 36ـ سبك شمردن حج 37ـ ترك نماز 38ـ ندادن زكات 39ـ اصرار بر گناهان بزرگ.




تاریخ: چهار شنبه 6 بهمن 1389برچسب:گناه کبیره و صغیره چیست؟,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

جوان و بازگشت به خدا

آن‏گاه که ناپاکی در وجود آدمی رخنه کرد و صفحه سفید دفتر اعمال سیاه شد، با سهل‏انگاری، روز به روز بر وسعت تیرگی‏ها افزوده می‏شود. بر این اساس، هر چه زودتر باید صحیفه وجود را از آلودگی گناهان با آب پاک توبه شست‏وشو داد، امام صادق علیه‏السلام در این‏باره فرموده است:
بر اثر گناه کدورتی در قلب پیدا می‏شود که با تکرار گناه کم‏کم قلب را فرا می‏گیرد و دیگر، انسان روی سعادت را نخواهد دید. اگر توبه کند، آن کدورت پاک می‏شود و به نور فطرت باز می‏گردد.
استاد اخلاق، شیخ محمد بهاری در مورد توبه می‏فرماید:
همچنان که اگر کسی سمی خورده باشد، اگر طالب صحت بدنش است لازم است بر او که فوری دست و پایی کند و آن سم را به قی و غیره از بدن خود خارج بسازد و اگر مسامحه کرد، او را دفعة هلاک خواهد کرد، سمومات معاصی نیز چنین است که اگر مسامحه از توبه شود، بسا می‏شود که فورا می‏میرد و ختم به شر می‏شود. «نعوذ باللّه‏ جمیع انبیا و اولیا» عمده ترسشان در دار دنیا، از سوء خاتمه بوده است.
با توبه می‏توان ظلمت‏های درونی را به روشنی تبدیل کرد و به سوی فطرت پاک حقیقت‏جوی خود بازگشت و درصدد جبران گذشته برآمد و به سفارش‏هایی که در باب توبه وارد شده است، عمل کرد. البته خواندن و یادآوردن داستان توبه کنندگان راستین که با عزم و اراده‏ای استوار از گرداب گناه بالا آمده‏اند، می‏تواند الگوی خوبی برای توبه‏کاران باشد. توبه کننده، در حقیقت مهاجر الی اللّه‏ است؛ زیرا توانسته است به وسیله توبه از گناهان و ناپاکی‏ها دوری گزیند. انسان اگر از گناه پشیمان شود، گام نخست را برای پاکی وجودش برداشته است و این توفیق را نباید نادیده گیرد. خوب است فرد گناهکار بداند که رسول گرامی اسلام صلی‏الله‏علیه‏و‏آله می‏فرماید:
«التّائبُ مِنَ الذّنبِ کَمَن لاذَنبَ لَهُ؛ بازگشت کننده از گناه، مانند کسی است که گناهی بر او نباشد».
چه بسا انسان تصمیم به توبه می‏گیرد و نفس اماره را شکست می‏دهد، ولی شیطان او را فریب می‏دهد و پیشنهاد امروز و فردا را به او می‏کند که شیطان از این راه بسیاری از انسان‏ها را از توفیق توبه باز می‏دارد.
هنگامی که باب قبول توبه باز شد، شیطان از تسلط به انسان ناامید گشت، ولی راه چاره را در این دید که انسان‏ها را با آرزوی «توبه صحیح و کامل» فریب دهد و توبه آنان را تا هنگام مرگ به تأخیر اندازد.
پیامبر خدا صلی‏الله‏علیه‏و‏آله‏وسلم درباره اهمیت توبه جوان می‏فرماید: «ما مِنْ شَیْ‏ءٍ أَحَبُّ اِلَی اللّه‏ِ مِنْ شابٍّ تائِبٍ؛ هیچ چیز نزد خدا، محبوب‏تر از جوان توبه کننده نیست».
برای انسان چیزی لذت بخش‏تر از این نیست که خداوند او را دوست می‏دارد و انسان توبه‏کار نیز شامل این لطف الهی است: «اِنّ اللّه‏ یُحبُّ التَوّابینَ وَ یُحِبُّ الْمُتَطَهِّرینَ؛ خداوند توبه‏کاران و پاکیزگان را دوست دارد». (بقره: 222)
جوانی بهترین سن توبه است و البته موقعیت هر سنی برای توبه، بهتر از سن بالاتر است و نباید توبه را لحظه‏ای به تأخیر انداخت، نباید منتظر شب جمعه، شب قدر، صحرای عرفات، ماه محرم و یا... شد. رساندن این پیام در قالب تفسیر مناجات پرشکوه «تائبین» در اوقات مناسب به ویژه هنگامی که آمادگی روحی برای توبه وجود دارد، می‏تواند از مؤثرترین برنامه‏های تربیتی باشد.

 

 




تاریخ: دو شنبه 4 بهمن 1389برچسب:جوان و بازگشت به خدا,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی
مجموعه ی کتاب های اسلامی پايگاه لبیک
اين كتاب ها به صورت فايلهای پی-دی-اف می باشند و تمام آنها از طريق پايگاه لبیک حج وابسته به امور حج و زيارت سازمان صداوسيماي جمهوري اسلامي ايران (labbaik.ir) دانلود گرديده است .

. كتاب های جديد با مشخص گرديده‏اند .

 



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 4 بهمن 1389برچسب:,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

امام زمان (عج) در قرآن

در تفسیر آیه ی «من قتل مظلوما فقد جعلنا لولیه سلطانا... ؛ هر کس مظلومانه کشته شود ما برای ولی او تسلطی بر ظالم قرار می دهیم»(1)

از امام صادق علیه السلام روایت شده است که: مراد از مظلوم در این آیه، حضرت امام حسین (ع) است که مظلوم کشته شد و منظور از «جعلنا لولیه سلطانا» امام مهدی (عج) است.(2)

1ـ سوره ی اسراء، آیه ی 33
2- البرهان فی تفسیر القرآن، ج4، ص559

 




تاریخ: دو شنبه 4 بهمن 1389برچسب:امام زمان (عج) در قرآن,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

لینکهای معماری درون گلچین روز 3

ویدئوی صحنه های عاشورا
ویدئویی کوتاه و تاثیرگذار از قسمت نهم سریال مختار نامه که مورد توجه زیاد مخاطبان قرار گرفت بانک جامع مداحی برای دانلود برترین عکسهای جمله تایم در سال 2010 30 نمونه بسیار زیبا از تکنیک انعکاس در عکاسی با 100 هزار دلار! کجاها و چطور میشه مسافرت رفت؟ پخش مستقیم حرم امام حسین علیه السلام پخش مستقیم حرم حضرت اباالفضل علیه السلام ترجمه اسم شما به زبان بلبلي چي ميشه؟
این سايت نتيجه مدتها کار علمي چند پرنده شناسه که تونستن تن صدا و آواي بلبلها رو رمز گشايي کنن زمستان سرد، رادیاتور زیبا، خانه گرم! 10 هتل بزرگی که در سال 2010 در خاورمیانه افتتاح شده اند وبلاگ کانون فرهنگی ثقلین شخصيت مختار ثقفي، كيفيت قيام و چگونگي كشته شدن وي
به همراه صوت و ویدئو 12 ایده خلاقانه برای عکاس ها! سایتی مفید و جذاب برای خانم های باردار
پس از وارد کردن آخرین روز عادت ماهانه، وضعیت و تصویر کودکی که در شکم دارید را می بینید کاروان آسیایی شکست حصر غزه دانلود متن کامل چند کتاب معتبر با موضوع محرم و عاشورا
از جمله ترجمه فارسی کتابهای معتبری مانند: لهوف، خصائص الحسینیه و ... ویژه نامه جامع محرم 1432  




تاریخ: پنج شنبه 30 دی 1389برچسب:لینکهای معماری درون گلچین روز 3,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی
نگارش در تاريخ پنجشنبه ۳٠ دی ۱۳۸٩ توسط هنرمعماری

 




تاریخ: پنج شنبه 30 دی 1389برچسب:,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی
آخرین مطالب

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی